poniedziałek, 26 maja 2014

Domowy napój izotoniczny

Napoje izotoniczne mają nam pomóc w szybkim uzupełnieniu traconych w trakcie uprawiania sportu elektrolitów i wody, witamin i węglowodanów. Są potrzebne zwłaszcza podczas długotrwałego, intensywnego wysiłku fizycznego. I chociaż podczas treningów mój żołądek jest w stanie przyjmować i napój izotoniczny, i żele energetyczne, i wodę w dużych ilościach, to na zawodach nie chce przyjąć nic i protestuje za każdym razem jak próbuję coś z tym zrobić. Pomyślałam, że być może zwykły napój izotoniczny dostępny w sklepie ma dla mnie zbyt dużo nienaturalnych składników i jest zbyt słodki, żebym mogła go wypić bez konsekwencji w postaci mdłości. Postanowiłam więc zrobić swój własny:


Skład:
-1 litr wody mineralnej niegazowanej
-2 łyżki miodu
-sok z jednej cytryny
-1/4 łyżeczki soli
-dodałam jeszcze arbuza i truskawki, bo akurat były w domu :)

Najlepiej smakował schłodzony, zaraz po zrobieniu.
Pozdrawiam :)

1 komentarz: