poniedziałek, 30 marca 2015

Deserowy chia pudding

Nasiona chia. To ostatnio popularna, ale dość dziwnie brzmiąca nazwa.
Co to jest?
To inaczej nasiona szałwii hiszpańskiej, rośliny pochodzącej z Meksyku i Gwatemali. Nasiona te bogate są w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, zawierają m.in. wapń, żelazo, fosfor, potas, magnez, obfitują w białko i błonnik pokarmowy. Po zmieszaniu z wodą pęcznieją i mają konsystencję żelu, podobnie jak siemię lniane. Podobno regularne ich spożywanie usprawnia funkcjonowanie układu nerwowego i korzystnie wpływa na strukturę kości i mięśni.
Jak to się je?
Nasiona można dodawać do musli, owsianki, sałatki, jogurtu, ciastek, można je zmielić i dodać do chleba, koktajlu, masła orzechowego lub zrobić pudding:

Żeby zrobić najprostszy pudding z chia potrzeba:
-2 szklanek mleka (może być roślinne)
-4-5 łyżek nasion
-2 łyżeczek miodu lub syropu (klonowego, z agawy)


Przygotowanie:
Wsypać nasiona do miski z mlekiem i zamieszać, dodać miód i wstawić do lodówki. Po 15-30 minutach znowu zamieszać, można to powtarzać parę razy, ale potrzeba paru godzin (najlepiej zostawić na noc), żeby nabrały takiej fajnej, glutowatej konsystencji.



Nasiona chia same w sobie nie mają smaku, więc warto "doprawić" pudding różnymi owocami. U mnie miały wyjść takie ładne warstwy, ale chyba był trochę za rzadki.
Czy są smaczne? Hmm, moim współlokatorkom smakowało (mnie też) więc raczej tak :)
Jako zdrowy, lekki deser nadaje się idealnie.



Pozdrawiam!

5 komentarzy:

  1. Czyli tylko mi na całym świecie nie podchodzi konsystencja tego puddingu :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę spróbować. Tyle już słyszałam o nasionach chia, a nie miałam przyjemności spróbować :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie, tyle razy słyszałam o tym daniu, a nie moge go zrobić.. przekleństwo jakieś :)
    Pozdrawiam :)
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń