środa, 24 grudnia 2014

Świąteczne ciasteczka marchewkowe.

Pełno ostatnio w blogosferze przepisów na zdrowe potrawy na święta, więc ja też dodaję swój. A właściwie jest to przepis na ciasteczka mojej mamy, które nie zawierają cukru (jedynie ten w marmoladzie) i mimo tego są bardzo dobre. Oczywiście można też posypać je cukrem pudrem lub czymkolwiek innym, co doda im trochę słodyczy :).


 Składniki:
-100g mąki (pszenna, żytnia, jak kto lubi)
-200g mąki krupczatki
-1 kostka masła
-150g (2 duże) marchewki
-łyżeczka proszku do pieczenia
-marmolada

Przygotowanie:
Masło wyciągnąć z lodówki, żeby było miękkie. Marchew zetrzeć na tarce na małych oczkach (zmachałam się przy tym jak nigdy). Masło utrzeć z mąką i proszkiem, marchewkę dodając porcjami. Ciasto ugnieść i rozwałkować, podzielić na ciastka, dodać marmoladę i zawinąć rogi. Ułożyć na wysmarowanej masłem blaszce do pieczenia. Piec przez 15-20 minut w ok. 200 stopniach (uważać, żeby się zbyt mocno nie przypiekły)

Przy okazji chciałam życzyć wszystkim radosnych i aktywnych Świąt Bożego Narodzenia oraz żeby kilokalorie nie zamieniły się w kilogramy :)

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz