wtorek, 16 września 2014

Moje najważniejsze 3 ćwiczenia rozciągajace po bieganiu.

Rozciąganie to bardzo ważna część treningu, równie istotna jak rozgrzewka. Po pracy mięśnie są spięte i skracają się, dlatego warto poświęcić kilka minut, aby pomóc im się rozluźnić, zwiększyć przepływ krwi i tym samym przyspieszyć regenerację. Rozciąganie zwiększa zakres ruchu w stawach i zapobiega kontuzjom.
Po treningu najlepiej porozciągać się statycznie, każdą pozycję wytrzymać co najmniej 20 sekund, wykonywać ćwiczenia poprawnie, oddychać głęboko i nie próbować nic na siłę- nie powinno boleć.

Niestety nie mam idealnej sylwetki do pokazywania ćwiczeń, ale chciałam przedstawić trzy ćwiczenia, które wykonuję zawsze po bieganiu (zwykle robię ich więcej, ale te trzy są stałym elementem).

1.Rozciąganie grupy tylnej mięśni uda:
-nogi wyprostowane w kolanach
-stopy ustawione prosto
-lekko przyciągamy klatkę piersiową do nogi
-nie garbimy się
-czujemy rozciąganie pod kolanem

2.Rozciąganie grupy przedniej mięśni uda:
-kolana złączone
-wypychamy biodra do przodu
-lekko przyciągamy piętę do pośladka

3.Rozciąganie łydki:
-stopy ustawione prosto
-pięta tylnej nogi dotyka podłoża

Każdy kto chodził na wf na pewno zna te ćwiczenia, są proste i dają bardzo wiele :)
Pozdrawiam!


1 komentarz:

  1. Jak dla mnie nie ma nic lepszego, niż rozciąganie przy użyciu gumy. Na początku byłam niesamowicie przeciwna, ale teraz nie wyobrażam sobie ćwiczeń bez użycia gumy ;)

    OdpowiedzUsuń